Хто такий асистент учителя

Варто пам'ятати, що асистент вчителя – це педагогічний працівник, що призначається на посаду керівником закладу освіти, має педагогічну освіту та забезпечує особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу. Асистент вуителя, зокрема, зобов’язаний:

  • забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів;
  • володіти навичками домедичної допомоги дітям;
  • дотримуватися принципу конфіденційності стосовно стану здоров’я та іншої особистої інформації про дітей у школі;
  • допомагати в навчанні не лише дитині з ООП, але й іншим учням;
  • підтримувати комунікацію з іншими вчителями школи задля розбудови інклюзивного освітнього середовища;
  • допомагати педагогу в організації освітнього процесу з використанням засобів дистанційного навчання;
  • забезпечувати комунікацію школи та батьків учнів з особливими освітніми потребами;
  • забезпечувати особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для учнів з особливими освітніми потребами.

При цьому провідну роль в організації освітнього процесу все одно відіграє вчитель. Асистент не веде урок самостійно, не дає завдань на власний розсуд, не оцінює учнів, не звільняє їх від уроків. А ще він не складає розклад відвідування уроків дитиною з ООП, не обирає навчальний матеріал та методики викладання без узгодження.

Тобто асистент – це підтримка для вчителя, при цьому він є учасником шкільної команди психолого-педагогічного супроводу. Його головне завдання – взяти на себе додаткові зусилля, необхідні при роботі з дітьми з ООП. Це допоможе не гальмувати решту класу, водночас забезпечивши окремих учнів необхідним рівнем уваги.

/Files/images/50320/1655038055_2022-06-12_154216.jpg

/Files/images/50320/6.jpg

Робота асистента вчителя полягає в...

- Співпраці з учителями ворганізацііінклюзивного навчання та виховання дитини з ООП, батьками учня.

- Участі в проведенні обстеження, спостережень щодо вивчення психофізичних особливостей дитини.- Участі в розробці тареалізацііІПР.

- Оформленні відповідноїдокументаціі.

Моделі діяльності асистента вчителя.

Індивідуальний супровід

Асистуваннявчителю

Співучителювання

Взаємодія вчителя і асистента вчителя.

Обов’язкивчителя- оцінити навчальні потреби на основі даних про учнів.

Спільна робота– обговорити можливості учня з ООП, його спільні там слабкі сторони.

Обов’язкиасистента вчителя-відвідуватизасідання зі складання ІПР.

Спільні обов’язки:

Обговорюють бажані результати для учнів.

Обговорюють освітні,повідінковіта емоційні цілі.

Беруть участь у розробці ІПР учня з ООП.

Стратегії ефективної роботи вчителя та асистента вчителя.

Спільне обговорення ролей і завдань(ще на початковому етапі роботи).

Наголос на мажливості та дотримання конфіденційності.

Спільне обговорення підходівдонавчання.

Проведення регулярних зустрічей та вироблення спільних стратегій поведінки та викладання,надання та отримання зворотнього зв’язку,обговорення проблемних ситуацій.

Акценти у співпраці:

Важливо щоб усі члени колективу - спільно визначались,обмінювались,реалізовували та оцінювали ідеї/практики викладання щодо учнів з ООП на основі існуючих знань спеціального педагога(асистента вчителя) про необхідні адаптаціі та модифікаціі відповідно до впливу порушень розвитку дитини на процес навчання,та на основі знань учителя про типову навчальну програму і типові методи навчання.

Модель співпраці:

Підтримуюче викладання.Цейпідхід також відомийяк «одинвикладає,інший допомагає», або«ведучий і помічник».

Паралельне викладання.Паралельне викладання відбувається тоді,коли педагогипрацюють одночасно з різними групами учнівв одномукласі.

Додаткове викладання практикується тоді, коли треба,щободинз педагогівпідсилив якість викладання іншогопедагога.

Викладання в командіце одночасне/почергове веденняурокудвомапедагогами.Затакої форми спільного викладання учні взаємодіють з усіма вчителямивкласі,що є ключовимдлядітей зООП.

Основні моделі спільного викладання в класі:

Модель консультування

Вчитель може виступати консультантом асистента у питаннях адаптації та модифікації навчальних завдань

Модель навчання

Вчитель та асистент вчителя по черзі навчають один одного з тих питань, в яких вони є компетентними.

Модель співпраці

Передбачається розподіл обов’язків між вчителем та асистентом.Типові завдання асистента вчителя.

Адаптація

Змінює характер навчання, не змінюючи зміст або понятійну складність навчального завдання.

Модифікація

Змінює характер навчання, змінюючи зміст або понятійну складність навчального завдання.

Оскільки у процесі роботи асистент приділяє багато часу дітям з ООП, він веде журнал спостережень, що допоможе вивчити їхні потреби, бере участь у розробці індивідуальної програми розвитку. Якщо для учня з ООП вже є програма, асистент учителя забезпечує сумісність індивідуальної траєкторії та виконання стандартної програми. Саме тому в обов’язки асистента входить адаптація роздаткових матеріалів чи матеріалів для дистанційного навчання під потреби дітей з ООП,як і консультування батьків щодо їх використання.

Чого НЕ робить асистент учителя:

  • не надає корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги;
  • не надає консультацій та завдань замість учителя-логопеда, практичного психолога чи інших фахівців;
  • нестворюєіндивідуальну програму розвитку самостійно;
  • не направляє батьків із дитиною до вузьких спеціалістів;
  • не змінює самостійно освітню траєкторію учня;
  • не здійснює фізичний супровід учня та не забезпечує його соціально-побутові потреби (мова йде про допомогу із одяганням/роздяганням, відвідуванням туалету, харчуванням).

Кiлькiсть переглядiв: 67

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.