При цьому провідну роль в організації освітнього процесу все одно відіграє вчитель. Асистент не веде урок самостійно, не дає завдань на власний розсуд, не оцінює учнів, не звільняє їх від уроків. А ще він не складає розклад відвідування уроків дитиною з ООП, не обирає навчальний матеріал та методики викладання без узгодження.
Тобто асистент – це підтримка для вчителя, при цьому він є учасником шкільної команди психолого-педагогічного супроводу. Його головне завдання – взяти на себе додаткові зусилля, необхідні при роботі з дітьми з ООП. Це допоможе не гальмувати решту класу, водночас забезпечивши окремих учнів необхідним рівнем уваги.
- Співпраці з учителями ворганізацііінклюзивного навчання та виховання дитини з ООП, батьками учня.
- Участі в проведенні обстеження, спостережень щодо вивчення психофізичних особливостей дитини.- Участі в розробці тареалізацііІПР.
- Оформленні відповідноїдокументаціі.
Індивідуальний супровід
Асистуваннявчителю
Співучителювання
Взаємодія вчителя і асистента вчителя.
Обов’язкивчителя- оцінити навчальні потреби на основі даних про учнів.
Спільна робота– обговорити можливості учня з ООП, його спільні там слабкі сторони.
Обов’язкиасистента вчителя-відвідуватизасідання зі складання ІПР.
Обговорюють бажані результати для учнів.
Обговорюють освітні,повідінковіта емоційні цілі.
Беруть участь у розробці ІПР учня з ООП.
Стратегії ефективної роботи вчителя та асистента вчителя.
Спільне обговорення ролей і завдань(ще на початковому етапі роботи).
Наголос на мажливості та дотримання конфіденційності.
Спільне обговорення підходівдонавчання.
Проведення регулярних зустрічей та вироблення спільних стратегій поведінки та викладання,надання та отримання зворотнього зв’язку,обговорення проблемних ситуацій.
Важливо щоб усі члени колективу - спільно визначались,обмінювались,реалізовували та оцінювали ідеї/практики викладання щодо учнів з ООП на основі існуючих знань спеціального педагога(асистента вчителя) про необхідні адаптаціі та модифікаціі відповідно до впливу порушень розвитку дитини на процес навчання,та на основі знань учителя про типову навчальну програму і типові методи навчання.
Підтримуюче викладання.Цейпідхід також відомийяк «одинвикладає,інший допомагає», або«ведучий і помічник».
Паралельне викладання.Паралельне викладання відбувається тоді,коли педагогипрацюють одночасно з різними групами учнівв одномукласі.
Додаткове викладання практикується тоді, коли треба,щободинз педагогівпідсилив якість викладання іншогопедагога.
Викладання в командіце одночасне/почергове веденняурокудвомапедагогами.Затакої форми спільного викладання учні взаємодіють з усіма вчителямивкласі,що є ключовимдлядітей зООП.
Модель консультування
Вчитель може виступати консультантом асистента у питаннях адаптації та модифікації навчальних завдань
Модель навчання
Вчитель та асистент вчителя по черзі навчають один одного з тих питань, в яких вони є компетентними.
Модель співпраці
Передбачається розподіл обов’язків між вчителем та асистентом.Типові завдання асистента вчителя.
Адаптація
Змінює характер навчання, не змінюючи зміст або понятійну складність навчального завдання.
Модифікація
Змінює характер навчання, змінюючи зміст або понятійну складність навчального завдання.
Квітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.