• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична робота

Набагато складніше побачити проблему, ніж знайти її рішення. (Б.Шоу)

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ НАУКОВО – МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ В ЛІЦЕЇ на 2023/2024 н.р.

Науково-методична робота є основним компонентом системи підвищення кваліфікації, важливою ланкою в системі безперервної освіти. Це цілісна система взаємопов’язаних дій, які забезпечують постійний розвиток творчої особистості педагога, формування єдиного колективу педагогів-дослідників, а в кінцевому результаті – підвищення креативного освітнього рівня навчального закладу.

Пріоритетними напрямами науково-методичної роботи є: формування професійної компетентності педагогів у контексті європейського виміру якості освіти, формування та розвиток художньо-естетичних ціннісних орієнтацій учнів; формування творчої особистості сучасного педагога, його корпоративної культури в умовах демократичного суспільства.

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ:

Систематичне підвищення наукового та методичного рівня вчителів.

Підготовка вчителя до освоєння ним змісту програм по предметах та технологій їх реалізацій.

Постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методикою викладання.

Вивчення і впровадження в практику передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи та творчості, підтримка інноваційної діяльності вчителів.

Вивчення та практична реалізація навчальних програм і планів (з урахуванням інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення шкільних дисциплін у навчальному році).

Спрямування науково-методичної роботи на створення оптимальних умов для широкої загальноосвітньої підготовки та всебічний розвиток здібних і обдарованих учнів, реалізацію їх творчих запитів.

Збагачення новими, прогресивними і більш досконалими методами і засобами навчання.

8. Постійне вдосконалення навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги як в питаннях теорії, так і практичній діяльності, в підвищенні результативності його педагогічної праці.

Основні завдання та форми методичної роботи школи

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ФОРМИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДІ:

забезпечення високого наукового та методичного рівня викладання;

оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;

вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;

удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;

заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;

активізація роботи школи молодого вчителя “На шляху до майстерності”;

активізація роботи предметних методичних комісій та творчих груп вчителів з актуальних питань навчально-виховного процесу;

активізація роботи вчителів щодо розвитку природних здібностей школярів, творчої співпраці вчителя й учня та залучення до роботи в Малій академії наук;

впровадження в навчальний процес особистісно – орієнтованих технологій;

організація, інформаційно – методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та програм з питань соціального захисту дітей.

Науково-методична проблема закладу «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості в умовах школи життєтворчості».

Основні завдання роботи над проблемою:

  • підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану;
  • удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників шляхом організації роботи школи професійної адаптації молодого учителя, ШМО учителів-предметників, творчих груп учителів, проведення методичних тижнів, декад;
  • підвищення рівня профілактично-консультативної роботи серед учнівського колективу, батьківської громади, створення умов для реалізації відповідних програм щодо розвитку особистості учня, враховуючи соціальний запит та особисту зацікавленість учнів, батьків, педагогів;
  • розвиток учнівського самоврядування, широке залучення його до вирішення питань організації навчально-виховного процесу, життєдіяльності навчального закладу;
  • забезпечення ефективної роботи методичного кабінету школи;
  • підвищення рівня позаурочної роботи з навчальних предметів;
  • продовження роботи щодо забезпечення охорони та зміцнення здоров’я учнів;
  • підвищення іміджу школи.

З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в школі діє методична рада, до складу якої входять заступники директора з навчально-виховної роботи, керівники шкільних циклових комісій, творчих груп учителів, психолог, завідуюча бібліотекою школи.

Методичні надбання педагогів були представлені:

на обласній педагогічній виставці «Педагогічні здобутки освітян Дніпропетровщини-2015», де дві роботи заступника диретора з навчально-виховної роботи Євдокимової Я.І. здобули перемогу,

на Міжнародних виставках "Сучасні заклади освіти-2012,2013, 2014, 2015, 2016, 2017", а у 2018 році колектив школи отримав ЗОЛОТУ МЕДАЛЬ за впровадження сучасних технологій, методик, проектів в освітній процес.

ФОРМИ НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНОЇ ТА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ:

колективні форми роботи:

педагогічна рада;

методична рада;

науково-практична конференція;

методичні оперативні наради;

психолого – педагогічні семінари;

педагогічні виставки;

групові форми роботи:

предметні методичні комісії;

творчі групи;

школа молодих учителів;

предметні тижні;

семінари-практикуми;

психолого-педагогічний консиліум;

педагогічні читання;

індивідуальні форми роботи:

стажування;

методичні консультації;

співбесіди;

наставництво;

аналіз уроків;

робота над науково-методичною проблемою;

атестація вчителів;

курси підвищення кваліфікації;

творчі звіти;

самоосвіта вчителів.

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вчителів забезпечують такі форми методичної роботи:

Інформаційна: Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку шкільної освіти.

Навчальна: Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами шкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.

Контрольно-діагностична: Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; узагальнення отриманих результатів.

Корекційно-прогностична (плануюча):Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)

Організаційна: Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.

Комунікативна: Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.

Виховна (мотиваційно-стимулююча):Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та розуміння.

Методична робота в навчальному закладі проводиться за таким напрямком:

Вивчення досвіду педагогів закладу в різних видах та формах педагогічної діяльності, аналіз та виявлення інноваційних методів і прийомів у роботі, їх вдосконалення; узагальнення досвіду та його розповсюдження.

Основними компонентами змісту методичної роботи є:

отримання знань педагогами

вміння їх реалізувати на практиці

наявність результативності в педагогічній роботі

створення умов для безперервного вдосконалення фахової майстерності та навчально-виховного процесу з дітьми.

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вчителів забезпечують такі форми методичної роботи:

Cамоаналіз, самоконтроль, самокорекція;

Tворчі групи;

Cемінари - практикуми;

Колективні перегляди занять;

Консультації.

Інформаційна: Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку шкільної освіти.

Навчальна: Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами шкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.

Контрольно-діагностична: Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; узагальнення отриманих результатів.

Корекційно-прогностична (плануюча):Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)

Організаційна: Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.

Комунікативна: Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.

Виховна (мотиваційно-стимулююча):Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та розуміння.

Кiлькiсть переглядiв: 3158

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.