Козацький квест

2017-10-13

/Files/images/2017-10-16_21-13-38.png

Навчально-виховний процес у Марганецькій ЗОШ № 12 спрямовується на підвищення рівня освіченості учнів, формування їх громадянської компетентності, діяльнісного підходу, розвиток здібностей до колективної діяльності та самоосвіти, загальнокультурної та комунікативної компетентності. Тому в діяльність школи постійно впроваджуються нові форми роботи. Одною з таких інновацій стало проведення спортивно-інтелектуальної гри «Козацький квест», присвяченої Дню Українського козацтва. Метою квесту було виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції, виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема до історії козацтва; систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках історії, української літератури; формування в учнів високих морально-психологічних якостей - рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності, навичок працювати у команді, згуртованості в учнівських колективах.

Захід розпочався з урочистої лінійки, на якій 8 курінних отаманів отримали маршрутні листи та зі своїми братчиками, учнями 5-8 класів, вирушили в путь. Кожній команді довелося пройти через десять випробувань. Це стільки, скільки було колись на Дніпрі порогів, які у давні часи ставали страшною перешкодою на шляху того, хто плив Дніпром на Січ, тому вважалося, що справжнім козаком може зватися лише той, хто пройшов хоч раз у житті через пороги. Долаючи поріг «Вірю – не вірю», учасники гри підтверджували свої знання про життя і побут українського козацтва, але на запитання відповідали лише одним словом «вірю» або «не вірю»; на станції«Козацька звитяга» встановлювали відповідність між назвами та зображенням клейнодів і зброї козаків; на «Мистецькій» складали пазл репродукції картини І. Рєпіна «Як козаки листа писали турецькому султану»; одягали козака на «Театральній»; на станції «Козацька майстерня» кожен курінь малював козака; розгадувати загадки довелося на «Козацькі хитрощі», а тестування чекало на «Козацьких перегонах». На станції «Стрілецька» необхідно було влучити у ціль, на «Народ скаже, як зав’яже» скласти козацькі прислів’я. Але найскладнішим випробуванням виявилася «Козацька світлиця», адже треба було серед експонатів шкільного етнографічного музею знайти та показати старовинні речі, якими користувалися наші прадіди.

Практика показала, що діти із задоволенням виконують завдання. Старшокласники, які вже брали участь у подібних іграх, залюбки допомагали в організації змагань між молодшими школярами. Вони грали роль квестерів на станціях, розробляли маршрут, виконували інші завдання під час проведення змагань. Таким чином, залучившись до підготовки квест-гри, удосконалювали власні вміння та навики за принципом «навчаючи – учуся».

Усі гравці, навіть ті, хто не виграв, залишилися у захваті та отримали неймовірне задоволення. Квест – це саме те, що обов’язково треба спробувати, щоб повірити в себе, у свої сили. У ході гри можна не лише полоскотати свої нерви і, звичайно ж, отримати насолоду, а й довести самому собі, що голова в тебе не просто для прикраси. Гра дає можливість відчути масу задоволення, бурю позитивних емоцій і як ніщо інше допомагає зрозуміти те, що немає запитань, на які не існує відповідей.

Під час навчально-виховного процесу ми надаємо перевагу активним формам діяльності, що передбачають самостійну або спільну роботу, набуття дітьми та учнівською молоддю соціального досвіду; сприяють формуванню національної свідомості, критичного мислення, ініціативності, творчого підходу до справи, відповідальності за свої дії та вчинки. Тому наш вибір - квест-гра.

Козаченко С.Л.,

учитель математики Марганецької ЗОШ № 12

Кiлькiсть переглядiв: 283

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.